A stunning visual story of a place of wonder and mystique for every American, this book features what is legendary and beloved about Alaska, a land of magnificent wilderness and beauty, virtually untouched by human ambition. It also focuses on the key point of interest in the state today: endangered Bristol Bay, which faces potential mining of the world's greatest deposits of copper and gold. Its pristine waters are the worlds' biggest salmon spawning grounds. If the gold is mined, the ecosystem is destroyed -but the impoverished locals have work for the next half-century. After that, the salmon and the mines are gone. Melford, paired with noted environmental storyteller David Atcheson, addresses the dilemma by bowling us over with the beauty and importance of the place for all time. Underwritten by the Renewable Resources Coalition, the book will be distributed among its more than 5,000 members.
Utagawa Hiroshige (1797–1858) was one of the last great artists in the ukiyo-e tradition. Literally meaning “pictures of the floating world,” ukiyo-e was a particular woodblock print genre of art that flourished between the 17th and 19th centuries. Subjects ranged from the bright lights and attractions of Edo (modern-day Tokyo), to spectacular natural landscapes.
In the West, Hiroshige’s prints became exemplary of the Japonisme that swept through Europe and defined the Western world’s visual idea of Japan. Because they could be mass produced, ukiyo-e works were often used as designs for fans, greeting cards, and book illustrations. The style influenced Impressionist, Post-Impressionist, and Art Nouveau artists alike, with Vincent van Gogh and James Abbott McNeill Whistler both particularly inspired by Hiroshige’s landscapes.
Este libro constituye una lectura apasionante e instructiva, a la vez que nos presenta un testimonio conmovedor, debido a la manera profunda y personal, en que el autor describe la maravilla que fue la isla de Cuba desde el inicio de su historia.
En él encontrarán los interesados un estudio exhaustivo de la materia expuesta, que lo convierte, definitivamente, en obligado material de estudio sobre el importante tema de la música popular comercial en Cuba.
En el imaginario del cine, la banda sonora a menudo había sido considerada un arte mayúsculo, pero secundario. Hoy, en cambio, es un género musical que levanta pasiones. No obstante, su historia sigue siendo muy poco conocida. * Desde las películas de la edad de oro de Hollywood hasta el cine más premiado o el más innovador de nuestros días, compositores como Bernard Herrmann, John Barry, Henry Mancini, Ennio Morricone, Alberto Iglesias, Alexandre Desplat o Jonny Greenwood han sabido entender a Hitchcock, Fellini, Godard, Almodóvar, Tarantino o Jane Campion y ofrecerles la banda sonora de sus sueños. Apoyada en algunos documentos gráficos de sus películas, esta es la historia de una música que nos encanta. "A menudo uso las mismas armonías que la música pop porque la complejidad de lo que hago está en otra parte. La música necesita una sala para respirar".
Mary Remnant ha concebido esta historia ilustrada no sólo como libro de referencia sobre los instrumentos musicales y su evolución formal, sino también como estudio comprensivo sobre su uso, su función y sus cambiantes cualidades sonoras a lo largo de los siglos. Esta obra, gracias a su profusión de ilustraciones, muestra también el aspecto qué tenían los instrumentos en las diferentes épocas y cómo los representaron los artistas en cada momento.